سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عاشقانه ها
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  مهدی حق شناس[191]
 

پس از اَفرینش اَدم خدا گفت به او: نازنینم اَدم.... با تو رازی دارم !.. اندکی پیشتر اَی .. اَدم اَرام و نجیب ، اَمد پیش !!. ... زیر چشمی به خدا می نگریست !.. محو لبخند غم آلود خدا ! .. دلش انگار گریست . نازنینم اَدم!!. ( قطره ای اشک ز چشمان خداوند چکید ) !!!.. یاد من باش ... که بس تنهایم !!. بغض آدم ترکید ، .. گونه هایش لرزید !! به خدا گفت : من به اندازه ی .... من به اندازه ی گلهای بهشت .....نه ... به اندازه عرش ..نه ....نه من به اندازه ی تنهاییت ، ای هستی من ، .. دوستدارت هستم !! اَدم ،.. کوله اش را بر داشت خسته و سخت قدم بر می داشت !... راهی ظلمت پر شور زمین .. زیر لبهای خدا باز شنید ،... نازنینم اَدم !... نه به اندازه ی تنهایی من ... نه به اندازه ی عرش... نه به اندازه ی گلهای بهشت !... که به اندازه یک دانه گندم ، تو فقط یادم باش

   نویسندگان وبلاگ -گروهی
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 189812
کل یادداشتها ها : 304

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 92/1/22 ساعت 4:35 ع توسط مهدی حق شناس


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به گزارش خبرگزاری مهر؛ مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد:
در
ساعت 16 و 22 دقیقه عصر دیروز سه شنبه (92/1/20) زلزله ای در عمق 12 کیلومتری زمین در مقیاس 6 و 1 دهم ریشتر و بعد از چند دقیقه دو زلزله دیگر در منطقه شهر کاکی استان بوشهر به وقوع پیوست که در این حادثه حدود 700 خانه بصورت 100درصد تخریب شد و تاکنون 37 کشته و 850 زخمی برجای گذاشته است.

استاندار بوشهر با اشاره به زلزله عصر دیروز بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر هیچ آسیبی ندیده و مرکز زلزله روستاهای شنبه، باغان، درویشی و کاکی در شهرستان دشتی بوده است. این زلزله موجب تخریب برخی از روستاها و ریزش بخشهایی از منطقه کوه مند شهرستان دشتی استان بوشهر هم شده است.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، تاکنون
36 پس لرزه را در این منطقه ثبت کرده است. بزرگی این پس لرزه ها از 2/9 تا 5/3 ریشتر است که باعث وحشت مردم منطقه و شهرستان های همجوار آن شده است.

به دنبال وقوع این زمین لرزه پنج تیم ارزیابی از جمعیت هلال احمر استان بوشهر، 20 تیم عملیاتی شامل 100 امدادگر و دو فروند بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده شهرستان دشتی و روستاهای توابع بخش شنبه حضور دارند. بر اساس این گزارش در حال حاضر همچنان تیمهای امدادی و اورژانس در حال امدادرسانی هستند.

تصاویر زیر بخش هایی از مناطق حادثه دیده، آواربرداری از بخش های مسکونی و امدادرسانی تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان های خوزستان و فارس در مناطق زلزله زده استان بوشهر را نشان می دهد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 92/1/22 ساعت 4:19 ع توسط مهدی حق شناس


بازار اصفهان، یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بازار در شرق میانه است. جایی که می شود زرگران، مسگران و صنعتگران را در محل کار تماشا کرد و در تمام روز از طریق مغازه ها که به فروش ظروف مسی و برنزی دست ساز، انواع و اقسام زیورآلات و جواهرآلات، فرش، ظروف عتیقه، ادویه جات، ترشی جات، میوه خشک، ریسمان، پارچه و بسیاری کالاهای دیگر هستند را در یک مجموعه تاریخی شاهد بود ...



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 92/1/22 ساعت 4:10 ع توسط مهدی حق شناس


 

 

 

بعضى از دخترا هم که موقع عکس انداختن

اِنقد سرشون و کَج مى کنن آدم فِک میکنه

هدف از این عکس نشون دادن پــَسِ کــَلَشـونه

.

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 92/1/22 ساعت 4:8 ع توسط مهدی حق شناس


سوژه های جالب و خنده دار وطنی






ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 92/1/22 ساعت 4:5 ع توسط مهدی حق شناس



چه زیبا و دل‌انگیز است وقتی از درون تونلی عبور می‌‌کنیم که از هر طرف آبی بیکران اقیانوس را با انواع ماهی‌های رنگارنگش مشاهده می‌‌نماییم. آکواریوم جورجیا واقع در آتلانتای امریکا جدیدترین و بزرگ‌ترین آکواریوم دنیاست که ما را وارد جهانی از زیبایی و تنوع می‌‌کند. دنیایی شگفت‌انگیز و لطیف که کاملا با دنیای خشن و خاکی ما در تضاد است. آکواریوم جورجیا امواجی از هیجان ناب را در دل مردم ایجاد می‌‌کند. صحنه‌هایی نفس‌گیر از اقیانوس نیلگون که شگفتی‌ هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزد و قدرت پروردگار را به رخ بندگانش می‌‌‌کشد.

آکواریوم جورجیا از جاذبه های توریستی شهر آتلانتا به حساب می آید. این آکواریوم به همراه 30 میلیون لیتر آب تازه دریا در رده ی بزرگترین آکواریوم جهان قرار گرفته و در مرکز شهر آتلانتا قرار دارد. این آکواریوم عظیم با درآمد سالانه بالغ بر 250 میلیون دلار به دلیل دنیای شگفت انگیز جانوران آبزی به یکی از معروفترین مراکز جهان تبدیل شده است.

آکواریوم جورجیا بین صد تا صد و بیست هزار ماهی و جانوران دیگر دریایی را در خود جای داده است که از پانصد گونه گوناگون تشکیل شده‌اند. این ماهی‌ها از کشورهایی همچون تایوان به آمریکا منتقل شده اند. کوسه‌های آن که از ابتدای افتتاح در آکواریوم بودند نخستین بار است که در یک آکواریوم خارج از آسیا نگهداری می‌‌شوند. این کوسه‌ها در فضایی به گنجایش 23/5 میلیون لیتر آب قرار دارند و در معرض دید مستقیم بازدید‌کنندگان می‌‌باشند. دو نهنگ نر آن به نام‌های (نیکو) و (گاسپر) از پارک تفریحی مکزیکوسیتی و نهنگ‌های ماده از آکواریم نیویورک به آنجا آورده شده‌اند.

جانوران زیبای دریایی و اقیانوسی این آکواریوم در پنج گالری مختلف به نمایش درمی‌‌آیند که هر گالری مختص یک نوع محیط زیست می‌‌باشد. گالری اقیانوسی، گالری استوایی، گالری آب سرد، گالری رودخانه‌ای و گالری جورجیا. کودکان، علاقه‌مندان درجه اول دنیای زیر آب هستند.

وقتی آنها پا به محیط آکواریوم جورجیا می‌‌گذارند در اولین قدم در گالری جورجیا سرزمین رویایی با انواری اشعه مانند می‌‌بینند که کوسه‌ها و سفره ماهی‌ها درون آن شناور هستند و لاک‌پشت‌های دریایی در میان صخره‌های مرجانی به این سو و آن سو می‌‌روند. گالری دوم، یک رودخانه به تمام معناست و مردم می‌‌توانند ماهی‌های رودخانه‌ای امریکای شمالی را به وضوح در آن ببینند. (پیراناها)، ماهی‌های الکتریسیته و دیگر موجودات زیبای حیات‌وحش آب‌های تازه هر یک به گونه‌ای خودنمایی می‌‌کنند. بخش سوم گالری آب سرد است. نمایشگاهی از ماهی‌ها و پستانداران قطبی که گویی در محیط واقعی زندگی خود زندگی آرامی را پشت سر می‌‌گذارند. نهنگ‌های بلوگا هم در همین گالری دیده می‌‌شوند. شیرهای دریایی کالیفرنیا، خرچنگ‌های عنکبوتی ژاپنی و پنگوئن‌های پاسیاه آفریقای جنوبی چه زیبا هنرنمایی می کنند.

چهارمین و تاثیرگذارترین بخش (مسافر اقیانوس) نام دارد. وسعتی پرعظمت از آب نیلگون و بیش از صد هزار ماهی و در کنار آنها کوسه‌هایی که بر دل‌ها ترس ‌می‌‌اندازد. تونل زیر آبی سی‌متری دومین بخش پرطرفدار آکواریوم است. در این تونل گاه انسان خود را یک موجود به واقع دریایی و بخشی از اقیانوس احساس می‌‌کند و سرانجام قسمت آخر که شاید محبوب‌ترین بخش برای کودکان باشد، قسمت آکواریوم‌های روباز آن است. در این قسمت بازدید‌کنندگان می‌‌توانند با دست یا انگشت خود ماهی‌های مختلف و البته بی‌‌خطر را لمس کنند.
وقتی بازدید‌کننده به یک ماهی خاص دست می‌‌زند متنی پر از حباب بر روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌‌شود که تمام خصوصیات و شرایط زندگی آن‌گونه خاص را به نمایش درمی‌‌آورد. از اقدامات مهم آکواریوم جورجیا نجات و نگهداری از گونه‌های در خطر و در حال انقراض است و این موسسه در تلاش می‌‌باشد که با استفاده از آموزش‌ها و تحقیقات لازم جلوی انقراض این جانواران دریایی کمیاب را بگیرد. آکواریوم جورجیا در زمان افتتاح بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا محسوب می‌‌شد ولی امروزه این رکورد مورد تهدید قرار گرفته است.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 92/1/22 ساعت 2:25 ع توسط مهدی حق شناس


 

1-ماهیچه سابکلاویوس: ماهیچه کوچکی است که شانه را به اولین دنده وصل می‌کند. این ماهیچه فقط در صورتی مفید بود که انسانها روی چهار دست و پا راه می‌رفتند. بعضی از افراد یکی و بعضی دیگر دو تا از این ماهیچه دارند. تعدادی نیز فاقد این ماهیچه هستند.

 

2-آپاندیس: این عضو به انسانهای اولیه در هضم گیاهان کمک می‌کرد. امروزه هر سال سیصد هزار آمریکایی آپاندیس خود را عمل می‌کنند (برمی‌دارند).

 

3-مجراهای شیر در مردان

 

4- دندانهای عقل: این دندانها به انسانهای اولیه که مقدار زیادی از گیاهان تغذیه می‌کردند در جویدن غذا کمک می‌کردند. امروزه فقط 5 درصد جمعیت دندانهای عقل سالمی دارند.

 

5-ماهیچه های گوش بیرونی: سه ماهیچه که به انسانهای اولیه اجازه می‌داد تا گوشهای خود را (مانند سگ و گربه) تکان دهند.

 

6- دنده گردن: دنده‌های کوچکی است که در یک درصد از انسانها مشاهده می‌شود و می‌تواند باعث مشکلات عصبی یا سرخرگی شود. این دنده‌ها باقیمانده عصر خزندگی در انسان هستند.

 

7-مژه سوم: پرندگان از این مژه برای حفاظت از چشم و پاک کردن گرد و غبار استفاده می‌کنند. انسانها قسمت کوچکی از این مژه را در داخل گوشه چشم خود دارند.

 

8-ماهیچه پالماریس: ماهیچه درازی است که از آرنج تا مچ کشیده شده. از این ماهیچه برای آویزان شدن و بالا رفتن استفاده می‌شده است. یازده درصد انسانها فاقد این ماهیچه هستند.

 

9-مو: درحالی که ابروها از ریزش عرق جلوگیری می‌کنند و یا اینکه موی صورت مردان ممکن است برای زنان جذاب باشد اکثر موهای بدن انسان هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهند.

 

10-بلند کننده موی بدن: حیوانات با استفاده از این ماهیچه موهای خود را به منظور بیشتر گرم شدن یا ترساندن حیوانات دیگر پف می‌کنند. با کمک همین ماهیچه است که مو بر تن ما سیخ می‌شود!


11-ماهیچه پالانتاریس: این ماهیچه پا به میمون‌ها کمک می‌کند تا بتوانند با پای خود چنگ بزنند. 9 درصد از انسانها فاقد این ماهیچه هستند.


12-استخوان COCCYX: کنترل کننده دم حیوانات. حیوانات از دم برای تعادل یا ارتباط استفاده می‌کنند. خارج کردن این استخوان از بدن هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند.

 

13-سیزدهمین دنده: این دنده در گوریل‌ها و شامپانزده‌ها وجود دارد ولی فقط هشت درصد انسانها دارای این دنده اضافی هستند.

 

 

 



  



نوشته شده در تاریخ 92/1/21 ساعت 9:33 ص توسط مهدی حق شناس


83f94a1acccdb77678f1c2e78aee1c82

چه تجارت ناشیانه ای بود…

آن همه نازی که من از تو خریدم…



  



نوشته شده در تاریخ 92/1/21 ساعت 9:32 ص توسط مهدی حق شناس


Naghmehsara02

آرام آرامم …
مثل مزرعه ای که تمام محصولاتش را ملخ ها خورده اند …
دیگر نگران داس ها نیستم …



  



نوشته شده در تاریخ 92/1/21 ساعت 9:21 ص توسط مهدی حق شناس


 

 

در شب های خوشبختی تو سهم من تنهایی است در دل من اما فقط آرزوی توست

 

تولدت مبارک  . . .

 

 

 

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥متن تبریک تولد♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

 

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 92/1/21 ساعت 8:47 ص توسط مهدی حق شناس


در صفحه خطه افق زندگی تو  کجا میبینی؟

در پاسخ به:

میرود سرما ،بهاران میشود فصل نرگسها و باران میشود

خاک مرده، زنده میگردد زنو چشمه ها ، بیدار و جوشان میشود

سبز میگردد ، کرانه تا کران شوره زاران، چون گلستان میشود

لاله های سرخ، در دشت و دمن چلچراغ کوهساران میشود

در یکی آدینه ای ، چشمان ما آشیان ماه تابان میشود

تا بتابد ، آفتاب روی او شهر از نورش چراغان میشود

دیو ظلمت، میرود از هر دیار کوی و برزن ، نورباران میشود

royal گفته:

اهه نخیرم همشو اشتباه گفتی.......واستا ......یادم آرد روز باران گردش یه روز دیرین خوب و شیرین توی جنگل های گیلان کودکی ده ساله بودم شاد و خرم نرم و نازک چست و چابک با دوپای کودکانه میدویدم همچو آهو دور میگشتم ز خانه میشنیدم از پرنده از لب باد وزنده داستانهایه نهانی راز های زندگانی بشنو از من کودک من پیش چشم مرد فردا زندگانی گاه تیره گاه روشن هست زی



  




  پیام رسان 
+ راه که میروی ، عقب می مانم نه برای اینکه نخواهم با تو همقدم باشم میخواهم پا جای پایت بگذارم و مواظبت باشم میخواهم ردپایت را هیچ خیابانی در آغوش نکشد . . . تو فقط برای منی !

+ سلام به زودی ادرس وب لاگم تغییر می کند دوستان برای همراهی من به ان بروید

+ سلام چرا محدویت دارم در امکانتات وبلاگم

+ شبتون خوش بای

+ برای بار اول با انگشتم زدم توی چشم دشمن<a http://upload7.ir/images/36805737836914191203.jpg

+ گلهای بهشت سایبانت / یک دسته ستاره ارمغانت یک باغ از گلهای نرگس / تقدیم وجود مهربانت.

+ سخت است که دور از رخ دلدار بمیرم / از حسرت گل در صف گلزار بمیرم درد است مرا ، کز غم هجران تو دلبر / باشی تو طبیب و من بیمار بمیرم

+ سلام یکبار بیا به وبم اگه خوب بود کامنت بگذار واگه بد بود بازهم بگذار منتظر حضور پوررنگ شما دروبم هستم

+ یه سنگ کافیست برای شکستن یه شیشه! یه جمله کافیست برای شکستن یه قلب! یه ثانیه کافیست برای عاشق شدن! یه دوست مثل تو کافیست برای تمام زندگی

+ توی زندگی افرادی هستند که مثل قطار شهربازی می مونن، از بودن با اونا لذت می بری، ولی باهاشون به جایی نمی رسی




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ